keskiviikko 24. elokuuta 2016

Päivästä toiseen asiain hoitoo

Voihan käkkyrän käkkyrät kun on vaikeaa. Yksinkertaisten asioiden hoitaminen. Monimutkaisten asioiden hoitaminen. Byrokratia. Argh!

Esimerkki:
Pankkitilin avaaminen toiminimelleni meni läpi jo toisella käyntikerralla (kun tiesin mikä dokumenttipinkka yrityksen pankkitilin avaamiseen pitää olla mukana: passi, veronumero tai ainakin todistus hakemuksen jättämisestä Finanzamtiin, maksimissaan kaksi kuukautta vanha asumistodistus). Tämän jälkeen taistelut vasta alkoivat.
Tilasin luottokortin, mutta sain pankilta kirjeen jossa todettiin aloittavan yrittäjän olevan liian epäluotettava luottokortin omistajaksi. Tämän jälkeen sain saksalaisen aloittelevan yrittäjän parhaan ystävän, eli VISA Prepaidin. Jesh, kyllä nyt hotellihuoneen varaus onnistuu, ajattelin ja yritin tehdä varausta.
"Maksu hylätty", totesi varaussysteemi ja minä kaivauduin pankilta tulleeseen paperipinkkaan pyrkimyksenä selvittää mikä tässä on vikana. Selvisi, että laskun mobiilitunnistus pitää vielä tupla-aktivoida postissa lähetettävällä koodilla, vaikka luulin homman hoituvan kun olen pankissa sanonut haluavani käyttää mobiilitunnistetta. Noh, ei siis muuta kun odotetaan koodia pari postipäivää ja yritetään uudestaan.

Ihan vaan osa kaikenmaailman papereista ja hoidettavista asioista

"Maksu hylätty"! Mikäs nyt on vikana, mietti hän, ja kaivelun jälkeen ymmärsi, että TIETENKÄÄN Visa Prepaid ei toimi samalta tililtä kuin pankkikortti, vaan raha pitää siirtää erilliselle tilille (jonka saldoa ei verkkopalvelusta pääse katsomaan). Noh, ei muuta kun siirrellään rahaa jo nyt hienosti toimivalla mobiilivarmenteella, odotetaan kaksi päivää ja..

"Maksu hylätty" *%¤@£€$£#"
Soitto tukeen: "Näyttäisi, että olette antaneet väärän viestin rahaa siirrettäessä. Tekstikenttään tulee kirjoittaa pelkästään luottokortin numero ja luottokortin haltijan nimi täsmällisesti ja tässä järjestyksessä. Raha on siirretty takaisin tilillenne. Olkaa hyvä ja yrittäkää uudestaan." Ja ei, nämä ei ole kuulleet viitenumeroista tai selkeästä laskun asettelusta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti